Greșeala strategică a campaniei lui Hillary Clinton – exploatată într-un puternic clip electoral de către Bernie Sanders

Democratic presidential candidate Hillary Rodham Clinton listens to questions during a campaign stop ,Tuesday, July 28, 2015, in Nashua, N.H. (AP Photo/Jim Cole)
Jim Cole—AP

Campania lui Hillary Clinton este în defensivă după masiva înfrângere din statul New Hampshire iar comentatorii politici sunt de părere că una din cauzele acestei evoluții este faptul că strategia ei de campanie este axată pe persoana ei, pe când cea a lui Bernie Sanders este centrată pe mobilizarea și unirea populației. Ultimul clip electoral al acestuia din urmă exploatează perfect această diferență  a strategiilor de comunicare.

 

Jimmy Lasalvia subliniază această diferență într-un articol pentru Salon.com, punând pe seama ei ascensiunea impresionantă din rândul preferințelor alegătorilor democrați a senatorului Bernie Sanders. „Campania lui este despre noi; nu despre el. El nu evidențiază experiența lui sau modul în care își propune să realizeze obiectivele. El canalizează toate dorințele noastre de pentru a face țara noastră mai bună și fie astfel pentru fiecare dintre noi. Acest noi se referă la noi toți americanii de rând împotriva lor, a sistemului corupt”.

În opinia acestuia dacă Hillary reprezenta la început candidatul aparent invincibil, acest lucru nu mai este deloc clar acum. Această inevitabilitate a succesului ei s-a dizolvat acum datorită inabilității campaniei ei de a veni cu un mesaj care să-i includă pe toți cetățenii, la un nivel personal. Deși campania lui Hillary a pornit cu un astfel de mesaj, greșeala în strategie a venit când mesajul central al campaniei a devenit despre ea și experiența ei, consideră acesta. Această schimbare a mesajului politic se poate observa și în sloganurile electorale, precum Luptă pentru Noi sau Sunt pentru Ea – de ce nu, Luptăm Împreună sau Ea este cu Noi?

De unde a venit această schimbare? Autorul consideră o ipoteză probabilă faptul că managerii de campanie au primit un feedback pozitiv după prima dezbatere televizată și audierile în fața comisiei Benghazi, și au considerat că experiența ei și cunoașterea aprofundată a problemelor constituie cele mai bune calități ale candidatului Hillary Clinton.

Însă, după cum atrage atenția și autorul articolului, „într-adevăr, ele sunt cele mai bune calități ale ei, dar schimbarea mesajului campaniei ei asupra pregătirii ei de a fi președinte pune accentul într-un loc greșit. Atunci când o campanie devine despre un candidat, atunci aceasta mută lumina reflectoarelor asupra ei. Această lumină evidențiază ceea ce apreciem la un candidat, dar ea totodată ne aduce aminte și de lucrurile pe care le disprețuim la acest candidat. Mesajul campaniei lui Sanders nu este concentrat pe persoana lui, și de aceea votanții nu pun accentul pe faptul că el este un socialist radical al anilor 60, ce acum vrea să devină comandantul suprem după ce în timpul războiului din Vietnam a fost un pacifist”.

Sursa: Salon.com

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Sus