Magazinele Lidl practică diferenţe de preţuri de 67% între România şi Polonia. Cum justifică Lidl

Magazinele Lidl practică diferenţe de preţuri de 67% între România şi Polonia. Cum justifică Lidl

În ediţia de luni a Ziarului Financiar s-a scris că există diferenţe de preţ la aceleaşi produse în România şi Polonia, diferenţe de până la 67% , dar deasemenea şi faţă de Germania în ţara noastră, lanţul de magazine percepe preţuri diferite la produse identice. Reprezentanţii Lidl au oferit câteva explicaţii.

Pe piaţa din România lanţul german de magazine este reprezentat prin aproximativ 200 de magazine Lidl. În ceea ce priveşte aceste diferenţe de preţuri între ţări, reprezentanţii Lidl declară că nu pot comenta strategia de stabilire a preţurilor în Polonia dar amintesc că stabilirea preţului la un produs este un proces complex.

În acest demers se iau în calcul costurile de producţie dar şi costurile adiţionale, care implică cantitatea comandată, transport, depozitare etc. Faţă de Polonia, magazinele Lidl din ţara noastră practică preţuri mai mici la următoarele produse: roşii uscate în ulei, hrană uscată pentru pisici şi tarte cu creveţi şi legume. Pe piaţa din Polonia, lanţul de magazine de tip discount are preţuri mai mici la iaurt, unt şi salam, faţă de aceleaşi produse din magazinele Lidl România.

Declaraţia reprezentanţilor Lidl ca răspuns la articolul din Ziarul Financiar spune că Lidl Polonia şi Lidl România sunt entităţi comerciale separate. De aici se poate deduce această diferenţă de 67%, fiecare entitate îşi stabileşte preţurile.

Lidl explică astfel: "Lidl România şi Lidl Polonia sunt două entităţi comerciale separate, care îşi desfăşoară activitatea în mod independent. Prin urmare, oferta de alimente şi preţurile amintite în cadrul acestui articol sunt diferite şi nu se influenţează reciproc. Este important de menţionat faptul că gama de produse Lidl România se împarte după cum urmează: sortimentul de bază (produsele din oferta permanentă, pe care clienţii le pot găsi în toate magazinele Lidl pe tot parcursul anului) şi sortimentul in & out (produse speciale care apar doar periodic în magazinele Lidl)."

Compania de cercetare de piaţă Hipercom Consulting a făcut publice datele prin care se arată că există diferenţe de preţ la aceleaşi produse în magazinele Lidl din România versus Polonia.

 

Sursa: gândul.info, da.zf.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Sus