RATB îi va acționa în instanță pe șoferii ce blochează traseele de transport în comun

Trafic
foto: Octav Ganea/Mediafax

După incidentul din 19 ianuarie când un șofer din Constanța ce a parcat neregulamentar a reușit performanța de a bloca circulația și peste zece autobuze pentru mai bine de o oră, RATB a decis să îi acționeze în instanța pe șoferii ce blochează traseele de transport în comun.

Condurea RATB a declarat că la nivelul anului trecut s-au înregistrat 9600 de ore de întârziere la nivelul întregului parc auto. Aceste întârzieri însă nu sunt datorate doar de parcările neregulamentare ce blochează tramvaiele sau autobuzele RATB, ci și accidentelor sau avariilor tehnice. RATB nu a precizat care este procentul în aceste întârzieri cauzat de parcările neregulamentare. Aceste întârzieri cuantificate echivalează cu pierderi de 1,5 milioane lei.

Șeful departamentului de comunicare din cadrul RATB, Constantin Tobescu a declarat pentru www.ziarulring.ro : „ Încercăm să tragem şi noi un semnal de alarmă prin care lumea să fie puţin mai responsabilă. Aţi văzut în ultimul timp ce probleme am avut cu întârzierile din cauza blocării străzilor prin parcări aiurea, unele chiar pe linia de tramvai. La nivelul ultimului an am înregistrat 9.600 de ore de întârzire la nivelul parcului nostru, datorate atât parcărilor neregulamentare, cât şi accidentelor rutiere, avariilor la reţea, sau din cauza reţelei de electrificare rupte de vreun camion. În costuri, aceste 9.600 de ore întârziere înseamnă în jur de 1,5 milioane de lei. Departamentul nostru juridic a început să intenteze procese celor care ne blochează accesul şi din cauza cărora pierdem ore bune în trafic fiindcă şi-au lăsat maşina parcată aiurea şi autobuzele nu mai pot înainta. Astfel, îi acţionăm în judecată pe cei care ne blochează pentru recuperarea prejudiciului”.

Nu este vorba doar de prejudiciul financiar efectiv, ci și de unul de imagine. „Pe lângă prejudiciul financiar pe care ni-l aduc şoferii care ne blochează traseele, mai important este cel de imagine. Călătorii ştiu doar că tramvaiul a ajuns în staţie la un interval enorm de 30 de minute şi îi rămâne în minte doar cât de neperformant e RATB şi cât de încet” a adăugat Constantin Tobescu, pentru aceeași sursă.

Aceasta este doar una din problemele cu care se confruntă RATB, pierderile majore se datorează în principal faptului că foarte mulți călători circulă fără bilet, asta în condițiile în care prețul unei călătorii acoperă doar 30% din costul real. Estimările regiei sugerează că din cei aproximativ de 1 milion călători, 40% dintre aceștia circulă fără a valida bilet.

O altă pierdere importantă se datorează traficului aglomerat din București, 10% din pierderile de carburant se datorează ambuteiajelor.

Sursa: Ziarul Ring, Digi24

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Sus