Tehnici de persuasiune recomandate de experţi în comunicare

Tehnici de persuasiune recomandate de experţi în comunicare

Un grup de cercetători de la Universitatea Cornell din New York au făcut un studiu longitudinal, timp de 2 ani au analizat mesaje text trimise de oameni în mediul virtual şi au ajuns la nişte concluzii interesante.

Lillian Lee, alături de doctoranzii săi au efectuat studiul pe forumul online de comunicare ChangeMyView; un site destinat dezbaterilor pe diverse teme, a cărui scop este să invite utilizatorii să conteste punctul de vedere al altor utilizatori înscrişi şi să le prezinte opinii alternative.

Site-ul premiază utilizatorul care reuşeşte să convingă cu succes prima persoană care să a comentat la o postare să adopte un alt punct de vedere. Utilizatorii site-ului postează diverse întrebări şi declaraţii pe orice temă şi invită pe alţii să comenteze ca apoi să încerce să le schimbe punctul de vedere.

Cercetătorii de la Cornell şi-au propus să studieze tehnicile de persuasiune pe care oamenii le folosesc în discuţii aprinse şi să descopere care sunt cele mai eficiente. Ei au studiat timp de 2 ani mesajele expediate între utilizatorii site-ului "ChangeMyView". Fiecare persoană dispune de propriile tehnici de convingere într-o discuţie, unii apelează la strigăte, lacrimi, ton ridicat şi diverse cuvinte de manipulare, însă experţii afirmă că aceste lucruri nu funcţionează deloc, mai ales în mediul online. Echipa de cercetare de la Universitatea Cornell din New York au descoperit şi propun câteva tehnici eficiente într-o confruntare:

Sincronizarea- Într-o dezbatere sau discuţie în care se urmăreşte ca o persoană să îşi schimbe părerea despre un anumit lucru, cea mai mare şansă de convingere o are prima persoană care discută cu persoana online sau faţă în faţă. Prima persoană, care o ia înaintea celorlaţi ce vin la rândul lor cu opiniile lor, are şanse de câştig.

Limbajul calm– La acest punct se recomandă evitarea cuvintelor agresive şi alegerea cuvintelor neutre, mai degrabă. Cuvintele nu vor avea impact dacă se folosesc înjurături sau injurii. Cercetătorii dau exemple de cuvinte "calme" precum: plictisitor sau bibliotecar. Ei accentuează faptul că au putere de convingere acele argumente care nu sunt emoţionale, ori foarte puţin.

Răspunsurile lungi– Experţii afirmă că dacă folosim argumente lungi, în care să includem exemple, numere şi statistici, vom fi mai persuasivi şi ne vom consolida puterea de convingere. 

Lilian Lee a declarat: "Să schimbi opinia cuiva este fără îndoială una dintre cele mai importante provocări ale interacţiunii sociale. Noi am descoperit că argumente convingătoare sunt caracterizate de modele interesante ale interacţiunii dinamice. Deasemenea, comparând contraargumentele similare cu aceeaşi opinie, se arată că factorii de limbă au un rol esenţial.”

O altă tehnică recomandată de profesorul Lee atât în mediul online cât şi în cel real este folosirea pronumelor personale "noi", "a noastră" etc., în loc de pronumele "eu".

 

Sursa: descoperă.ro, ştiripesurse.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Sus